Hvalnica rojstvu

hvalnica_rojstvuVljudno vabljeni na božični koncert

Hvalnica rojstvu

KPZ Mysterium Kranj

UPZ Slovenije Emil Adamič

Mladinski pevski zbor Glasbene šole Kranj

Eri Hidaka-Scherling, sopran

Francka Šenk, sopran

Marjan Trček, tenor

komorna inštrumentalna zasedba:

Žan Avbelj, oboa

Jana Per Pavli, angleški rog

Elena Hribernik, flavta

Karin Vrhnjak, pikolo

Janez Pincolič, fagot

Marjetka Hribernik, violončelo

Neža Koželj, klavir

Gašper Jereb, klavir

Gašper Dobrovoljc, triangel

Dirigentka Urška Štampe

Sobota, 14. decembra, ob 20.00 uri, župnijska cerkev sv. Martina, Stražišče pri Kranju

Nedelja, 15. decembra, ob 20.00 uri, kapela Zavoda sv. Stanislava, Šentvid pri Ljubljani

Program:

Ottorino Respighi: Lauda per la Natività del Signore (prva izvedba v Sloveniji, božično delo za soliste, mešan zbor in inštrumentalno zasedbo)

Gašper Jereb: Ena zvezda gori gre (prva izvedba za  mešan zbor, mladinski zbor in komorno inštrumentalno zasedbo)

Vstopnice po 8 € lahko kupite v:

Župnišču Kranj-Šmartin,

Turistično informacijskem centru pri vodnjaku v Kranju,

Knjigarni založbe Družina v Zavodu sv. Stanislava v Šentvidu pri Ljubljani,

pri pevcih

ali pa jih rezervirate na telefonski številki 041/624-351 ter na naslovu kpzmysterium@gmail.com.

Pri izvedbi koncerta so nam pomagali:

Mestna občina Kranj, Mestna občina Ljubljana, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, ISKRATEL, d.o.o., Kranj, 4ka Storitve d.o.o., Založba Družina

Iskrena hvala!

OTTORINO RESPIGHI (1879 – 1936)

Ottorino Respighi, italijanski skladatelj in muzikolog, velja za najuspešnejšega italijanskega simfoničnega skladatelja na prehodu iz 19. v 20. stoletje. Rojen je bil v družini glasbenikov, glasbo je študiral v rojstnem mestu, kjer je diplomiral iz violine. Nekaj let je živel v Petrogradu, kjer je bil solo violist v orkestru in kjer ga je v kompoziciji poučeval Nikolaj Rimski-Korsakov. Respighi je kasneje sam priznal, da je ruski mojster bistveno vplival na njegovo skladateljsko pot. Kasneje je postal profesor kompozicije na akademiji Sv. Cecilije v Rimu in bil nekaj let celo direktor te častitljive ustanove. Po letu 1925 je opustil poučevanje in se docela posvetil komponiranju. Bil je odličen poznavalec gregorijanskega korala in stare glasbe, pa tudi skladateljskih prijemov novoromantične glasbe in francoskega impresionizma. Zapustil je veliko število simfoničnih, komornih in opernih del, med njimi vrsto transkripcij starih skladb in suit za mali orkester, najbolj znan pa je po simfoničnih pesnitvah, ki jih je večinoma navdihnilo večno mesto: Rimski vodnjaki (Fontane di Roma), Rimske pinije (Pigni di Roma), Rimski prazniki (Feste Romane), Cerkvena okna in Ptiči.

GAŠPER JEREB (1985)

Gašper Jereb je svojo glasbeno pot začel v Glasbeni šoli Kranj z učenjem harmonike, orgel in klavirja. Kot zasebni učenec je nadaljeval šolanje pri prof. Borisu Vremšaku (teorija) in prof. Klemenu Karlinu (orgle). Leta 2008 je diplomiral na Oddelku za kompozicijo in glasbeno teorijo (mentor prof. Marko Mihevc) na ljubljanski Akademiji za glasbo, kjer trenutno zaključuje študij orgel pod mentorstvom prof. Renate Bauer. Ob študiju ga je zamikalo tudi solopetje (prof. Sabira Hajdarević, prof. Janez Hostnik). Od leta 2010 poučuje klavir, nauk o glasbi in korepetira na Glasbeni šoli Kranj.

ERI HIDAKA – SCHERLING, sopran

Sopranistka Eri Hidaka – Scehrling je rojena na Japonskem, kjer se je šolala na glasbeni gimnaziji v Tokiu. Po končanem šolanju se je preselila v Avstrijo in nadaljevala svoje izobraževanje pri Heleni Lazarski na Dunaju. Od 2003 do 2007 je študirala na Univerzi za glasbo in gledališko umetnost “Mozarteum” v Salzburgu pri Heiner Hopfer in Bredi Zakotnik, kjer je zaključila študij z odliko. Takoj po zaključku študija je dobila ponudbo za delo v opernem zboru v Operi v Gradcu, v katerem še zmeraj deluje. Leta 2008 je nadaljevala magistrski študij pri Tomu Sol na Umetniški univerzi v Gradcu, ki ga je leta 2012 z odliko zaključila. V tem času je imela številne nastope v Avstriji, Nemčiji, Španiji in na Japonskem.

FRANCKA ŠENK, sopran

Sopranistka Francka Šenk je na Akademiji za glasbo v Ljubljani diplomirala iz glasbene pedagogike. Solopetje je študirala na Univerzi za glasbo in gledališko umetnost “Mozarteum” v Salzburgu. Zaključila je magistrske študije: opera in glasbeno gledališče, samospev in oratorij ter solopevska pedagogika. Udeležila se je pevskih seminarjev pri priznanih pevskih pedagogih: H. Lazarska, M. Lipovšek, B. Schlick, I. Gage idr. Snemala je za arhiv Radia Slovenija, s Slovenskim komornim zborom za zbirko Musica Sacra Slovenica ter s Komornim zborom Ave. Posnela je tudi samostojni zgoščenki Ob jaslicah in Jutro življenja. Na Glasbeni šoli Kranj poučuje solopetje. Je gostja solistka v SNG Opera in balet v Ljubljani, kjer je pela solistične vloge v Dvorakovi Rusalki, Purcellovi operi Dido in Enej ter Verdijevem Nabuccu. Kot koncertna pevka redno nastopa in izvaja skladbe iz baročnega repertoarja, klasike pa vse tja do sodobnih del. Zaupana ji je bila tudi izvedba več novitet domačih in tujih skladateljev.

MARJAN TRČEK, tenor

Tenorist Marjan Trček je začel svojo solistično koncertno pot že med študijem na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani. Končal je študij solopetja na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Evi Novšak-Houška, se izpopolnjeval na pevskih seminarjih (Alfred Burgstaller in Marjana Lipovšek) in se uveljavil na koncertnem področju v sodelovanju s priznanimi instrumentalisti na različnih instrumentih (orgle, lutnja: Italijanska in angleška glasba pozne renesanse in zgodnjega baroka), vokalnimi ansambli (Slovenski oktet) in vokalno-instrumentalnimi zasedbami (J. S. Bach: Pasijon po Janezu, Mariborska filharmonija, dirigent U. Lajovic; J. Haydn: Missa in tempore belli, Orkester Slovenske filharmonije, dirigent J. Kovacs; G. F. Teleman: Pasijon po Luku, Consortium musicum, dirigent M. Cuderman; W. A. Mozart: Requiem, Zagrebška filharmonija, dirigent M. Horvat; B. Britten: Serenada za rog, tenor in godalni orkester, Simfonični orkester Dubrovnik, hornist R. Vladković; A. Dvorak: Requiem, Filharmonija Brno, dirigent Petr Altrichter; S. Vremšak: Requiem, Simfoniki RTV, dirigent M. Munih; Mahler: Pesmi o zemlji, Komorni orkester, dirigent A. Nanut; G. F. Händel: Juda Maccabaeus, orkester Slovenske filharmonije, dirigent V. Kranjčević; C. Orff: Carmina burana, orkester Slovenske filharmonije, dirigent Loris Voltolini…).

Sodeluje tudi s SNG Opera in balet v Ljubljani in Mariboru, kjer je med drugimi pel vlogo grofa Almavive v Seviljskem brivcu G. Rossinija, Gabriela Eisensteina v Straussovem Netopirju, Nemorina v Donizzettijevem Ljubezenskem napoju, Fentona v Verdijevem Falstaffu, Tamina v Mozartovi Čarobni piščali in Candida v Bernsteinovem Candidu. Nastopa na pomembnejših festivalih doma in v tujini (Ljubljanski poletni festival, Kogojevi dnevi, Festival Bled, Dubrovniški festival, Varaždinske barokne večeri, Puljsko ljeto,…).

Poleg koncertiranja tudi snema, tako je sodeloval pri snemanju del A. Tarsie in drugih avtorjev v zbirki “Slovenska glasbena dediščina”, seriji zgoščenk izdanih v zbirki “Musica sacra”, z lutnjistom Borisom Šinigojem je posnel samostojno zgoščenko “Armonici accenti”, sodeloval pa je tudi pri snemanju antologije samospevov L. M. Škerjanca.

Svoje znanje in izkušnje prenaša na mlade pevce na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani.

URŠKA ŠTAMPE

Urška Štampe je diplomirala iz glasbene pedagogike na Akademiji za glasbo v Ljubljani. V času študija je soustanovila KPZ Mysterium, ki je za svoje delovanje prejel številna priznanja doma in v tujini. Udeleževala se je številnih zborovodskih seminarjev, ki so jih vodili svetovno priznani dirigenti. Po končanem študiju se je odpravila na podiplomski študij zborovskega dirigiranja v ZDA, kjer je na Univerzi Utah delovala kot asistentka svetovno priznanemu zboru The University of Utah Singers ter zboroma The University of Utah A cappella choir in Women’s Chorus. Prav tako je bila zaposlena kot predavateljica za vzhodnoevropsko zborovsko glasbo ter osnove dirigiranja za dodiplomske študente. Poleg študija je pripravila še številne večje projekte z zborovsko organizacijo Salt Lake Choral Artists. Sedaj deluje kot umetniški vodja večih vokalnih sestavov v Sloveniji. Trenutno deluje kot umetniški vodja KPZ Mysterium, z njimi redno pripravlja zelo odmevne projekte ter se ponovno udeležuje tekmovanj in festivalov. Vodi tudi Učiteljski pevski zbor Emil Adamič, ki sestavljajo učitelji in zborovodje iz vse Slovenije ter redno koncertirajo po vsej Sloveniji. Deluje tudi kot predavateljica za osnove dirigiranja v Zborovodski šoli pri Javnem skladu za kulturne dejavnosti in je zaposlena v Glasbeni šoli Kranj.

O DELIH

OTTORINO RESPIGHI: LAUDA PER LA NATIVITÀ DEL SIGNORE

Hvalnica čudovito slika rojstvo Odrešenika kot naj bi ga doživeli pastirji, ki so čakali na Njegov prihod. Respighi je v svojem kompozicijskem slogu poznan kot predstavnik neoklasicizma, v Hvalnici, ki velja za njegovo kasnejše delo, pa uporabi še starejše glasbene oblike iz obdobij renesanse in baroka: madrigal (“Contenti ne andremo“), arioso (“Seignor tu sei descieso“), gregorijanski koral in celo fugo (zadnj del “Gloria“). Avtor besedila Hvalnice je Jacopone da Todi, prvotno razlagalec zakona in kasneje frančiškan v 13. stoletju. Zaradi svojih naprednih idej in sodelovanja v drugih duhovnih gibanjih je bil izobčen iz Cerkve. Odvzeta mu je bila tudi svoboda, ker je podpisal manifest proti papežu in se upiral cerkveni oblasti. Zadnja leta svojega življenja je posvetil sakralni poeziji in med njimi ustvaril tudi znano besedilo Stabat Mater Dolorosa. Respighi je Hvalnico posvetil grofu Guidu Chigi Saracini, ustanovitelju Akademije Chigiana v Sieni. Hvalnica je bila prvič izvedena leta 1930 pod taktirko skladatelja, vloga Marije pa je pripadla njegovi ženi Elsi Respighi.

GAŠPER JEREB: ENA ZVEZDA GORI GRE

Drugi del koncerta predstavlja cikel skladb »Ena zvezda gori gre«, ki je bil prvotno napisan za simfonični orkester in Mladinski pevski zbor Glasbene šole Kranj. Prvič je bil izveden na božičnem koncertu 2012 pod taktirko Tomaža Kukoviča. Skladbe predstavljajo ljudsko izročilo koledovanja v okolici Krope in Radovljice, katere je zapisal in tako ohranil Egi Gašperšič. Koledniki prinašajo oznanilo božičnega dogodka. Nekdaj se je namreč družina zbrala v edinem ogrevanem prostoru in med čakanjem na kolednike prepevala ter se pogovarjala. Skladatelj je želel ta običaj predstaviti mladim glasbenikom in kolednicam dodal sodobne zvočne barve, da tako nikoli ne bi bile pozabljene.

Cikel sestavljajo skladbe:

Danes po vseh krajih  (kolednica iz Krope)

Iz Jutrove dežele  (kolednica iz Krope)

Kako je to mogoče  (kolednica iz Krope)

Jaz vem (slovenska ljudska)

Ena zvezda gori gre  (kolednica iz Krope)

Prišli so sveti trije kralji  (kolednica iz Radovljice) 

KOMORNI PEVSKI ZBOR MYSTERIUM KRANJ

KPZ Mysterium Kranj že osmo leto deluje v okviru KD Mysterium Kranj. Pevce in pevke združuje želja izvajati kvalitetno, raznoliko zborovsko glasbo v prijateljskem vzdušju. Repertoar sestavljajo posvetne in sakralne skladbe, ki združujejo tako slovenske kot tudi tuje skladatelje. Radi sodelujejo z mladimi slovenskimi skladatelji (Gašper Jereb, Pavel Dolenc) in tako vsako leto izvedejo vsaj eno domačo noviteto. Pripravljajo samostojne celovečerne koncerte, sodelujejo z drugimi glasbenimi zasedbami, izkušnje pridobivajo na zborovskih delavnicah s priznanimi strokovnjaki pri nas in v tujini (Sebastjan Vrhovnik, dr. Brady R. Allred, dr. Néstor Zadoff), sodelujejo na poletnih pevskih delavnicah društva ter na dobrodelnih prireditvah. Posebej ponosni so na dve zlati priznanji, ki so jih prejeli na 3. mednarodnem festivalu pevskih zborov Slovakia Cantat 2009. Na Sozvočenjih 2013 so prejeli prvo nagrado, na regijskem tekmovanju novembra letos pa so osvojili zlato priznanje. Od avgusta 2011 je umetniško in strokovno vodenje zbora po vrnitvi iz ZDA, kjer je zaključila podiplomski študij zborovskega dirigiranja, ponovno prevzela Urška Štampe. Zbor trenutno šteje 40 članov.

Več na: www.mysterium.si

UČITELJSKI PEVSKI ZBOR SLOVENIJE »EMIL ADAMIČ«

UPZ Slovenije »Emil Adamič« deluje od leta 1925. Njegovo delovanje je usmerjeno v uresničevanje dveh temeljnih ciljev v slovenskem kulturnem in pedagoškem prostoru, in sicer v poustvarjanje zborovske literature slovenskih in tujih skladateljev ter v izobraževanje pevcev in pevk v uspešne zborovodje, ki lahko razvijajo zborovsko kulturo v ožjem in širšem okolju. Kronologija zbora – ta se naglo približuje devetdesetim letom – kaže na številne dosežke pod vodstvom zborovodij Srečka Kumarja, Milana Pertota, Rada Simonitija, Jožeta Gregorca, Jožeta Hanca, Marka Muniha, Branka Rajštra, Ivana Vrbančiča, Mirka Slosarja, Sebastjana Vrhovnika, Špele Podgoršek in zborovodkinje Urške Štampe, ki je strokovno vodenje zbora prevzela v letu 2011. V zadnjem desetletju delovanja, poleg nastopov, koncertov in sodelovanja z drugimi zbori, pomembnejša obeležja izkazujejo 1. mesto na mednarodnem tekmovanju učiteljskih pevskih zborov Evrope na Poljskem (2006), 1. mesto in zlato priznanje za ljudski program in 1. mesto v prostem programu, posebno priznanje na 8. mednarodnem zborovskem tekmovanju v Bad Ischlu v Avstriji (2007), priznanje za najboljši izbor programa »Sozvočenja« v Zagorju ob Savi (2007), priznanje za kvalitetno izvedbo skladb na mednarodnem festivalu »Ohrid choir 2008«, nastop na državni prireditvi ob podelitvi državnih nagrad na področju šolstva v Ljubljani (2009) ter srebrno priznanje na Slovakia cantat 2012 v Bratislavi.

Specifiko zbora predstavljata njegova sestava in organizacija. Pevci prihajajo iz različnih krajev in regij Slovenije in v večini opravljajo pedagoški poklic. Sama predanost in aktivno delovanje v zboru posamezniku omogočata pridobitev znanj, razvijanje spretnosti in sposobnosti na področju zborovske kulture. Več članov zbora vodi različne zbore ali pevske sestave v svojih domačih okoljih in mnogi za svoje strokovno delo prejemajo različna priznanja in nagrade v slovenskem prostoru, kar vpliva na prepoznavnost ne samo na pedagoškem področju, temveč tudi širšem kulturnem področju. Razdalje od sedeža zbora na Osnovni šoli Milana Šušteršiča v Ljubljani narekujejo izvedbo vaj v večini enkrat mesečno v obsegu osmih ali več ur in izvedbo večdnevnih intenzivnejših vaj v času šolskih počitnic. V okviru razvijanja ključnih kompetenc za vseživljenjsko učenje, razvijanja kulturne zavesti, v okviru zastavljenih ciljev in zamisli, se je zbor v letošnjem letu zavzeto pripravljal na projekt Hvalnica rojstvu. Dragoceno sodelovanje z zborom KPZ Mysterium iz Kranja in Mladinskim pevskim zborom glasbene šole Kranj pod vodstvom zborovodkinje Urške Štampe, je celotni ekipi UPZ Slovenije »Emil Adamič« ponudila izziv za črpanje priložnosti in možnosti za nadaljevanje tovrstnega poslanstva tudi v prihodnosti.

Več na: www.upz.si

MLADINSKI PEVSKI ZBOR GLASBENE ŠOLE KRANJ

Mladinski pevski zbor je bil ustanovljen leta 2010. Sestavljajo ga učenci GŠ Kranj, večinoma pianisti in harfisti od 4. razreda inštrumenta dalje. Zbor redno nastopa na nastopih v okviru GŠ Kranj, tako samostojno kot tudi s simfoničnim orkestrom.